gkew.blogg.se

Vägen genom Digitalt berättande och kreativt lärande

Elddonet, remix

Publicerad 2014-01-12 18:27:36 i Allmänt,

Jag valde att göra min remix på "Elddonet remix", utav "ViraLicious", som skapat en remix på originalet "Elddonet" utav "Bemian".
 
Jag tyckte båda scratchen var bra gjorda, och känner mig rent spontant ganska så dum när jag knappt kunde på en snögubbe att gå rakt. Jag lärde mig nog en del om hur man kan kombinera blocken och vad som krävs för att få sina sprites att starta på korrekt plats. Och inte göra som jag och sitta helt förtvivlad och inte förstå vad som händer när den vänder sig åt fel håll helt plötsligt, utan att det ens finns ett sådant block i min kod.
Så ja, jag har nog lärt mig lite mer om hur detta program fungerar. Jag är än dock inte helt överens med det.
 
Men jag valde att lägga in lite ljud och en enkel animering av en häxa.
 
 
 
Jag valde en färdig sprite, häxan.
  • Satte min startpunkt x och började därifrån
  • Letade upp ett passande ljud iform utav ett häxskratt, ifrån shockwave-sound.com igen (http://www.shockwave-sound.com/sound-effects/halloween_sounds.html)
  • Valde att få henne att sväva över rummet i sammanband med flaggtrycket (Start) och sedan att försvinna ur bild. Mest bara som mer händelse i startbilden.
Sedan så valde jag även att annat ljud och satte det under en av bakgrunderna, när scratchen når sitt mål, och vad det ser ut som, katten verkar ha vunnit, och kanske t.om. Fått häxan bränd? Där har jag iallafall valt att sätta in ett hämdlystet skratt iu syftet om att få in lite med liv i scratchen.
 
Ljudet jag valde var ett elakt skratt, och det kommer igång när bakgrunden byts till "End04", slutbakgrunden. Eftrer skrattet så tar scratchen slut.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela